Z deníku delegáta


Zápis I.

Koberce z květů fialových oleandrů lemují potemnělou silnici. Bílý mercedes se řítí zatáčkou. Vůně cigaret a karamelu. Oranžový měsíc dohlíží na klid těch, co už spí.

     Sedím v minibusu, napůl připoutaná napůl ne a diskutuji s řidičem o problematice pálení alkoholu v domovských podmínkách. On doma pálí vlastní ouzo, já slivovici. Hlasitá řecká hudba řve z rádia, Nikos zvládá, řídit, zpívat, kouřit a plánovat odjezdy klientů do hotelu. A tak se zas nějak stalo, že zas nejsem doma, že moji kamarádi už kašlou na pořádání rozluček, protože dle nich stejně furt někam jezdím. Jako totální blázen, dobrodruh a sadista v jedné osobě najednou, pracuju jako delegát. Zatím nedokážu říct, jestli to nebyl docela debilní nápad.

Hellas

     Časovou dobu mám flexibilní, od nevidim do nevidim. Všechny hotely mi už přijdou stejné, navštívila jsem jich asi bilion. Přestala jsem pít, protože co kdyby se zas něco stalo a já musela jet zachraňovat klienty na druhou stranu ostrova. Mé časté záchvaty bezmoci a vzteku ještě více popouzí řecké siga, siga (něco jako v klidu, v klidu).

     Nad prostorným balkonem se sklánějí olivové větve a v záplavě zelených listů citroníku se lesknou žluté plody. Domácí mi na porcelánový talíř nakládají pořádnou porci těstovin.  Zas je mi chvilku hej a všechny starosti mizí v modři řeckého nebe. S talířem v ruce skáču na postel a začínám ječet, právě okolo mě drze proběhl obrovský šváb. Skvěle, do své mini zoo zahrnující mravence, můry, komáry a neidentifikovatelné brouky, můžu přidat další havěť.

Pastítsio

     V odtoku koupelny raší jakési zelené stonky. Přemýšlím, že si do něj zasadím řeřichu. Určitě by se jí tam velmi dařilo. Kohoutek nekape, ale rovnou teče, záchod splachuje jen po nadzvednutí víka nádržky a sprchová hadice je nalomená tak, že já jsem při sprchování suchá, ale z koupelny můžu odplout na člunu. Pomalu mi začíná docházet meruňkovice, kterou si tu jako jedinou občas dopřeju.

Prosím Vás lidi! Delegát opravdu neodfoukne mraky, nezruší vlnobití, není pánem komárů, a že nemáte dráždit murény, vám říkal.

No jo, je tu nádherně..

Komentáře