Ranní ptáče si to odskáče

Kdo mě zná, ví, že nejradši vstávám ve dvě odpoledne. Dnes je to ale jiné. Nastavuju budík přesně na třetí hodinu ranní. Cíl je jasný. Dojít na tu nádhernou skálu co se svažuje do mého milovaného Näsijärvi, sednout si na deku a pozorovat východ finského Slunce.

     Budík zvoní. Nedobrovolně a při křiku racků pod oknem vstávám. Tichounce se kradu chodbou do kuchyňky a připravuji si kávu do termosky. Jako správný fajnšmekr přidávám hrozny a dvousetgramovou čokoládu Fazer. Tu mléčnou. Mám chuť zpívat a až za chvíli mi dojde, že dělám docela kravál. No a co? Můj soused zas luxuje zásadně v jednu ráno.


Ranní krása, před tím, než se objeví Aurinko (Slunce)

     Balím si deku a nožky cpu do ponožek, jejichž tloušťka je určena pro přechod Sibiře. Venku kupodivu nikdo není. Jen asi dvacet ptáků různých druhů, na mě vyjeveně čumí. I ten zajíc na silnici se kvůli mně zastavil. Připadám si jak v hororu od Hitchcocka, ale jen do chvíle než vlezu do lesa. 

     Zlatavé světlo v něm hladí špičky borůvčí a opeřenci jdou se mnou. Nějak jim prostě nevadím. Všechny uctivě zdravím a připadám si jak elf.

     Jezero kolem lesní pěšiny burácí a skrz stromy prosvítá jemný narůžovělý opar. Jsem na místě. Zakulacená skála se prudce svažuje až k vodní hladině, z puklin roste fialový vřes a zakrslé borovičky.
     Roztahuju si deku a chystám se na svůj piknik. Je příšerná zima. Musím vypadat asi jako Marfuška. Zabalená jsem do tří kilometrové šály, na sobě oteplovačky a roztrhané tenisky, vše je doladěno modrou dekou z Ikea, kterou jsem ukradla v prádelně.
     Slunce se pomalu noří z poza lesů naproti mně. Zlatá čára utkaná z čerstvých ranních paprsků směřuje ke skále. Jezero už jen tiše šumí. Dokonalost.

Velký moment

    Ulamuju si poctivé kousky čokolády i  hrozny do mě docela rychle padají. Vše zapíjím horkou kávou. Cítím se skvěle. Ostatní spí nebo jsou ještě na párty a já se kochám přírodními krásami.
     Najednou mi začíná malinko kručet v břiše. Mám divný pocit. S rychlostí světla balím deku a zbytky jídla a pádím na kolej.

A jaké z toho plyne ponaučení? Klidně vstaňte brzo ráno a běžte pozorovat východ Slunce. Jen proboha nekombinujte hrozny, čokoládu a kafé. Nebude vám potom moc dobře. A hledej v té jehličnaté krajině lopuch!

Erasmu zdar!


@věnováno Luci, protože je zas na noční a Evičce, protože zas mizí do Tramtárie. :D
Nezapomeňte si psát zážitky! Ve stáří je totiž jakože znovu najdete :D

Komentáře